Fredag

Helt underbart att det äntligen är fredag!
Dock vet jag inte när jag kommer loss från Ljungskile idag, men det får väl bli ett senare problem ..

Anledningen till att jag skriver idag är mest för att jag måste få uttrycka min ilska över en viss typ av människa, som råkar finnas på denna planet. Man skulle nästan kunna säga att det är ett djur, ett fegt djur som inte ens vågar stå för saker det sagt och gjort. Men iaf, djuret/människotypen är: Mansgrisen.
Mansgrisen är ett djur/alternativt en människa som ser på folk (oftast folk av det kvinnliga könet) som ett par gående bröst, alternativt vandrande mutta eller vandrande rumpa.
Dvs, de ser inte personen, utan så fort denne rör sig eller bara står still dras mansgrisen blick till exempelvis brösten. Sitter ögonen där? Nej, det är väl allvarligt fel på denna människa isf, men varför tittar då MG på det? Jo, för att MG är ett svinigt djur med bara en insikt i hjärnan. Antar att alla kan gissa sig fram till vad jag syftar på.
I vissa fall kan även MG prata högt, vitt o brett om vad han har för planer för sitt byte, dock låter han inte bytet få reda på detta, utan är bara äckligt trevlig mot denna och låtsas som om ingeting är i görningen.
Ett minus för Mansgrisen i denna situationen är om bytet har vänner med stora öron. För då kan det hända att bytet får rapporter om hur MG pratar osv.
När bytet känner sig redo att konfontrera djuret i frågan blir det ett helt kaos utav allt. För det är bara ljug allt som rapportörerna sagt. Okej, kan ju stämma, men lite senare under diskutionen kommer det fram att "jaha, nej men jag har bara sagt sånt på skoj!" Följdfråga: Hur ska mansgrisen ha det? Vilket ljug är det bästa?
Offret i situationen är ju inte helt bakom flötet, har man nån som helst koll på sociala koder kan man ofta upptäcka att nåt är i görningen.
Men det förstår inte Mansgrisen, som är helt inne på sin instinkt. Och MG blir helt enkelt arg, tar åt sig och skriker.

Frågeställning: om man blir arg, skyller ifrån sig och skriker och sedan ändrar storyn mitt i, är man inte skyldig då?
I dessa dagar känner jag att man borde införa jaktsesång på Mansgrisar, eller iaf psykvård.

Kommentarer
Postat av: Tina

Så sant som det är sagt! Heja dig! : )

2010-05-24 @ 15:45:08
URL: http://tinasdiverse.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0