Dag 03 – Mina föräldrar

Haha, jag hänger inte alls med i detta, men det är skit samma, får ju skriva när man har tid ^^

Japp, som rubriken lyder ska detta inlägg handla om mina päron.

Min Pappa, Lars Åke Lindberg, född i Göteborg den 19 April 1952. Jag kan bara säga som såhär, min pappa är .. så sjukt bra. Jag vet att alla säger det, men seriöst, han är bäst. Han bodde i Göteborg fram till 1993, då mamma och pappa byggde om huset på Tjörn och flyttade dit. 1995 skilde sig mamma och pappa, och pappsi flyttade till Stenungsund, till en trea. Han bor där sedan dess.
Min kära far är inredningsarkitekt, tycker hemskt mycket om sitt jobb och jobbar mellan 05.30 och 16.00 varje dag, alla vardagar. Han är lite tokig.. Men jag vet att han har berättat att efter att han gick arbetslös i två år, så är det så härligt att ha nåt att göra.

Min mamma, Linda Ingrid Irene Katzenellenbogen, är född i Göteborg den 29 September 1951. Hon växte upp i Majorna, och 1970-nånting reste hon till Aten och arbetade där. Några år senare träffade hon Graham, flyttade till SydAfrika, konverterade till Judendomen och gifte sig, fick Yael(min syster) 1977 och Daniel(brush) 1979. 1985-86 flyttade hon tillbaka till Sverige. Träffade min far någon gång innan 1989, då jag föddes, och flyttade ut till Tjörn från Götet 1993. 1995 flyttade hon efter skillsmässan till Stenungsund, men köpte sedan tillbaka huset på Tjörn ett år senare, och bor där sedan dess. Hon jobbar på Chalmers teckniska högskola, håller koll på allt administrativt och verkar trivas gött. Är pälsallergisk...
Men ja, såklart är min mamma också super bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0