Söndag, eller måndag. Natt iaf.

Hej, jag är så aktiv här.
Nej jag vet, det är jag inte. Och egentligen så spelar det kanske inte så stor roll, för jag skriver inte så mycket av värde ändå ;)

Läget här är sömnlöst. Och stressfullt. Har inte en vecka fram till jul som inte innehåller minst ett prov eller en stor inlämning. Kaos it is.
Låg precis i sängen. Har legat där sen 00.10. Men det funkade inte. Kunde inte sova. Martin snosade fint bredvid mig, katterna med. Men inte jag, inte. Det gör mig stressad, att inte klara av att somna, och det resulterar ju i att jag verkligen inte kan somna. Så gick upp och tänkte skriva av mig lite.

Dock händer det inte alls mycket just nu, förutom skola. Förra vecka skrev jag essä på plats, rätt ur huvudet. En vecka av pluggande på ideologierna från 1800-talet fick äntligen spira ut, och det var en sådan lättnad att få gjort det. 
Martin och jag har även påbörjar jakten på ny säng. Ska köpa sängstomme på onsdag, en MALM från IKEA, 160 cm. Gött, så kan vi båda läsa samtidigt. Det är lite trångt i vår 120. Dock mysigt, men stundtals varmt och lite klibbigt, och även trångt då vi delar den med två katter med ... Martin, den distansstuderande arbetaren, ska skriva sin essä imorgon, han valde franska revolutionen + Napoleon krigen. Stackarn har nästan avlidit utav plugget, men imorgon får han det off his shoulders så att säga.

Min farbror och faster var här idag, och även pappa. Jag lagade middag (gulashsoppa) och Martin stod för efterrätten (äggost) var jätte mysigt. Jag ska även använda min farbror (Ingemar) i en uppgift för Historiakursen, släktforskning och hur det var när han växte upp. Jätte kul att höra berättelser från då och liknande, satt i tre timmar och bara lyssnade och antecknade, awesome!

Nu i veckan ska jag skriva prov på antiken, skriva klart mitt academic paper i engelska C, förbereda för min muntliga nyhetsredovisning i engelskan, och sen börja plugga inför provet i religion b. Halleluja!

Well, that's about it. Nu vette fasen vad jag ska göra .. Stirra i väggen och önska att sömnen kommer som en vän, tur retur mot tystnaden, sömnen kommer som en vän - den dömer ingen, glömmer ingen, hittar bara famnen. Tack JB för dessa sista ord.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Caisa

oh, vi har en malm! en i ek.. vilken ska ni ha?



2010-11-16 @ 12:08:55
URL: http://komigencaisa.blogg.se/
Postat av: Caisa

gört! :) det är nästan bara för att ha koll på sig själv som man skriver.. :P



gulashsoppa alltså, erik äääälskar den där varianten på burk. felix tror jag det är.

2010-11-21 @ 23:42:20
URL: http://komigencaisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0